woensdag 25 februari 2015

Afwisselend zon

Vandaag was het "ziemlig sonnig" in het Ober Engadin en ik besloot naar St.Moritz te gaan met de bus tot de Schulhausplatz en vandaar naar beneden te lopen en onderweg wat foto's te maken. Maar eerst had ik vanuit de bus in Celerina het huis gefotografeerd van onze benedenbuurvrouw:
Op de Schulhausplatz maakte ik de volgende foto van een gebouw dat in 2011 nog in aanbouw was:
Ik had gehoopt ook nog even bij de boekwinkel te kunnen kijken maar die was van 12 tot 2 dicht en het was 5 over twaalf!
Daarom verder naar beneden gelopen en wat beelden gefotografeerd, Om te beginnen deze (niet permanente!) ijsculptuur. 
Daarna deze moderne bronzen sculptuur die ik ook in 2011 fotografeerde:
en vervolgens een nieuwe bezoeker aan St.Moritz: die staat op het terras van hotel Hauser, waarbij de houding misschien aangeeft dat je zakken na een bezoek hier snel leeg zijn!:
en vervolgens een aantal houten beelden voor hotel Schweizerhof die wat verschillen van degenen die daar in 2011 stonden:

en ten slotte bij een etalage van het Winkelcentrum Caspar Badrutt waarbij vossen jagers voorstellen:
Onderweg naar beneden ook nog een paar uitzichten gefotografeerd:
 eerst één van Hotel Waldhaus en daarna één van St.Moritz an het hele meer:
Aan het eind van de Via dal Bagn at ik een pizza bij het restaurant PIZ, waar Mamma en ik in 2010 en 2011  ook verschillende keren aten.
Daarna nam ik de "stadsbus" naar het station om met de trein naar Pontresina te gaan en daar naar de slede-dienstregelingen voor het Val Rosegg te kijken want de voorspelling voor morgen is "Sönnig".
Vanuit de trein ook weer een paar foto's gemaakt:
 eerst een kijkje op Celerina
en daarna één van de ruïne van San Gian. 
Bij het station een paar foto's gemaakt:
eerst een van het station zelf en daarna van de "kroeg" daartegenover waar we vroeger heel vaak hebben gezeten en iets gebruikten (en met "we" zijn hier niet alleen Mamma en ik bedoeld maar ook de andere Engadingangers!)



Vanuit  de trein naar Samedan maakte ik nog een foto van het "Station" Punt Muragl
 en een kijkje in het OberEngadin met de (boog)brug over de nieuwe loop van de Flaz.

In Samedan maakt ik ook nog twee foto's van een winkeltje waar ik langs kom als ik van het station naar het hotel loop en dat grappig genoeg niet "Naald en Draad" heet, maar "Naals en Knoop":


 en toen was al vlak bij het hotel waar ik nu alweer een hele tijd ben waarin ik (lekker) gegeten heb en deze blog heb gemaakt.
Tot de volgende keer:


1 opmerking:

  1. Goedenavond Meneer Gellings, wat is het weer fijn om U blog te lezen.
    En de mooie foto's te bekijken.
    Het zijn net ansichtkaarten.
    Ik verheug mij al op de volgende blog.
    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen