zaterdag 14 februari 2015

Eerste dag in Zwitserland

Het begon gisteren met de taxi van de C.F.Klaarstraat naar  het station, gevolgd door de trein naar Utrecht die keurig op tijd reed. In Utrecht werd ik opgevangen door Guus en Margrit en daarmee liep ik  naar "Naast de Markt" waar we lekker aten en Stijn en Pim er ook bij waren.
Dit is de foto die ik na het eten maakte:
Daarna liepen we naar spoor 15 waar de trein al snel kwam en ik nog even deze foto van de uitzwaaiploeg maakte:
De trein vertrok mooi op tijd en ik kon goed slapen en was net wakker voordat de conducteur me waarschuwde.
Dag twee van de reis begon dus met de rit van Bazel naar Zürich die ook weer keurig op tijd verliep.
Ik haalde dus makkelijk de trein naar Chur waar één van de andere passagiers de afgelopen nacht kennelijk niet zo goed had geslapen als ik:

Het was aardig weer met vrij veel zon zodat ik ook dit bootje op de Walensee kon fotograferen:
De rit verliep verder heel voorspoedig en in Preda was het weer heel druk met sleetjes om naar beneden naar Bergün te sleeën;

Aan de andere kant van de lange Albulatunnel was het helemaal bewolkt en het sneeuwde een klein beetje en dat bleef het verder de hele middag doen.
In het hotel maakte ik nog foto's van het GROTE bed:
en van het GROTE bad en douche:


Ik maakte na een broodje bij Laager gegeten te hebben een wandeling naar de RK-kerk en via COOP en station terug naar het hotel maar vergat mijn camera mee te nemen dus daar heb ik helaas geen foto van, dus laat ik het voor vandaag hierbij!

1 opmerking:

  1. We zijn blij dat de reis goed is verlopen.
    We kijken uit naar meer verhalen en foto's.
    Groeten van Carli, Emke, Gijs, Olga en Pieter

    BeantwoordenVerwijderen