zaterdag 21 februari 2015

Een sneeuwdag

Dit keer klopte de voorspelling: het was grijs en sneeuwde een beetje toen ik wakker werd. Na het ontbijt en een paar telefoontjes ging ik voor een paar boodschappen met de bus naar St.Moritz. Ik stapte uit bij de Schulhausplatz en kocht het één en ander bij de COOP en kocht daarna  bij Rutz een blazertje (niet een jasje) om stof van de sensor van mijn camera af te blazen (het was te ver om dat thuis uit mijn bureaula te halen!) Daarna liep ik naar de bushalte en maakte een paar foto's:
de eerste is een memorial voor een mij onbekende beer die Bylandt blijk te heten.

de tweede is van een Cresta run rider: jaarlijks terugkerend evenement van ontzettend snel naar beneden stuivende één persoon sleetjes en de helm schijn niet voor niets te zijn.
Daarna ging ik met de bus terug naar het hotel waar ik eerst lunchte met de inkopen die ik bij de COOP had gedaan en daarna alle kaarten schreef en frankeerde wat redelijk wat tijd kostte. Het was wel wat meer gaan sneeuwen maar ik ging ze toch op de bus bij het station doen omdat dat de enige is die dit weekeinde nog wordt gelicht zodat de kaarten dan misschien nog aankomen voordat ik terug ben. Bovendien dacht ik daar nog wat treinenfoto's te kunnen maken en dat lukte inderdaad.
De eerste was deze "Regionalzug" uit Scuol in het Unter-Engadin en de tweede deze "Schnellzug" uit Chur:
Er werd druk gerangeerd met een zware goederentrein maar ineens kwam daarachter een stoomlocje, gekoppeld aan een oldtimer elektrische loc en twee goederenwagentjes te voorschijn:
Maar dit geheel verdween met grote snelheid in  de werkplaats om daarna niet meer te voorschijn te komen zodat het niet lukte daarvan nog meer foto's te maken.
Ten slotte kwam er nog een sneltrein naar St.Moritz aan:
die getrokken werd door één van de nieuwste elektrische driewagenstellen van de Rhätische Bahnen, waar ze erg trots op zijn:
En meer is er niet voor vandaag maar het viel me toch nog mee voor een sneeuwdag!

4 opmerkingen:

  1. Ook wel weer mooi zo'n dag.
    Ik vind altijd dat een regendag of grijze dag op zomervakantie wat rust geeft. Zolang het heel mooi weer is, moet je alsmaar genieten terwijl rustig kaarten schrijven en boodschappen doen ook fijn is.
    Hier was het ook wat regenachtig en grijzer dan de afgelopen dagen. Dus ook boodschappen en telefoontjes. Waarvan een dezelfde als jij vandaag! 2 Zielen 1 gedachte.
    Misschien spreken we elkaar nog vanavond en anders vast morgen weer.
    Veel groetjes, Ad, Margrit, Pim en Guus. Ook vast van Stijn maar die is alweer in Utrecht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een mooie foto's.
      En wat fijn dat U zo geniet van U vakantie (reis).
      Bedankt voor het telefoontje.
      Ik wens U nog heel veel plezier.

      Groetjes Yvonne

      Verwijderen
    2. Beste Yvonne,
      Leuk dat jij me ook een berichtje stuurt.
      Veel groeten en tot de volgende keer,
      Paul Gellings Sr.

      Verwijderen
  2. Klopt wat Margrit schreef, hier was het ook miezerig. Alle tinten grijs, met af en toe een buitje. Vandaag is het hier prachtig overigens, dus hoop dat de zonnestralen ook Zwitserland weten te vinden. Hoop dat je verkoudheid een beetje begint op te knappen. Een fijne dag!
    Paul en Erna

    BeantwoordenVerwijderen