woensdag 18 februari 2015

Naar de Morteratsch Gletcher

Vandaag begon weer prachtig: geen wolkje aan de lucht en dat bleef de hele dag zo: zo zag het er vanmorgen uit door het raam van de kamer
Ik ging eerst ontbijten in de Sala Imperiale (dat heette vroeger de Leuchtersaal)
en dit is een eierdopje in die zaal:
Op weg terug van de boodschappen stak de toren prachtig af tegen de strakblauwe lucht:
Daarna ging ik naar het station om de trein naar Morteratsch te nemen die hier binnenkomt in Samedan:
en hier net binnen is in Morteratsch waar nog veel mensen verder omhoog willen: 
en daar is dit het begin van de wandeling naar de gletscher:
en hier is een panoramafoto die ik onderweg maakte:
en er is nog een flinke klim voor de boeg! Maar langzamerhand kwam ik toch dichterbij en kun je de skiërs op de gletscher (heel klein!) toch wel gaan zien:
Een groepje Japanners vroeg mij om met twee van hun camera's een foto van hun te maken wat ik natuurlijk deed, maar ik maakte er ook nog een met mijn eigen camera:
En toen was ik ongeveer op het punt waar ik rond 1960 de eerste keer de gletscher zag die toen tot hier kwam:
en ik vond dit ver genoeg om nu terug te gaan wandelen want anders had ik nu wat omlaag gemoeten en dus op de terugweg weer naar boven!!
Onderweg terug werd ik vaak ingehaald door skiërs die van boven kwamen, zoals deze twee:
Toen begon ik het eind te naderen en zag deze trein van de berg afkomen, die ik dus niet meer haalde:
maar na een kopje koffie te hebben gedronken kon ik na een laatste blik op de bergen:
de volgende trein nemen en was na een prachtige dag weer snel terug in het hotel!











Geen opmerkingen:

Een reactie posten