donderdag 19 februari 2015

Naar Muottas Muragl

Omdat ik vannacht nogal wat last had van mijn verkoudheid ging ik na het ontbijt eerst naar de dokter: Anke Krimmler die dezelfde praktijkrimte heeft als Gian Meyer vroeger. Zij constateerde, en dat was niet ècht een verrassing voor me, dat ik een virusinfectie had en ze schreef me Paracetamol bruistabletten voor en een anti-verstoppings neusspray.
Na het bezoek aan haar deed ik wat boodschappen bij de COOP en maakte brood klaar voor tussen de middag en besloot naar Muottas Muragl te gaan. Ik nam de bus vanaf Samedan Post naar het baantje
en was al snel boven: 
Van bovenaf had ik direct een mooi uitzicht op Celerina met San Gian onderaan:
en natuurlijk ook op alle meren van het Ober-Engadin:
Heel typisch was dat daarboven een rijtje strandstoelen stond zoals ik die eigenlijk alleen van Egmond kende en hier nog nooit had gezien! 
 Tegelijk was ook de "Druppel" = "Le Guot" te zien die ik in  de zomer van 2011 ook al had gefotografeerd:
Het was trouwens opvallend hoeveel sleetjes er op het terras te zien waren:
Hier is een kijkje in het Val Rosegg:
 en hier is een klimster op het dak in de speeltuin:
maar ook op de "berg" was er weer veel te doen:
Aan de overkant van het dal waren ook de Piz Julier en Piz Nair weer goed te zien:
en ook een panorama vanaf het Val Rosegg tot bijna bij Samedan lukte aardig:
In de lucht waren er steeds parapente-vliegers te zien, zoals deze:
 en deze die net begon op te stijgen vanaf Muottas Muragl:
Daarna was het alweer tijd om naar beneden te gaan en kon ik van vrij dichtbij uit het baantje afdalende sleetjes van dichtbij zien en fotograferen:
Beneden hoefde ik niet lang te wachten op de bus naar Samedan:
en het duurde niet lang voor we daar waren en Terminus prachtig in de zon zagen liggen:
en in Samedan was het winkelstraatje ook nog goed in tegenlicht te zien:
En dat is dan het eind van de blog van deze weer heel zonnige dag waarvan ik lang niet alle (163!) foto's heb laten zien, want dan was ik daar misschien wel de hele nacht mee bezig geweest!

4 opmerkingen:

  1. Wat ziet het er allemaal gezellig uit! En inderdaad weer prachtig weer.
    Ik kan me niet herinneren dat Terminus er zo mooi uitzag vroeger maar misschien komt het wel door het mooie licht.
    Hopelijk was het eten vanavond lekker en knap je gauw op van je verkoudheid.
    Welterusten voor straks en veel liefs van
    Ad, Margrit en Guus

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De tijden van de publicatie van de blog en je opmerking kloppen niet erg, maar in ieder geval bedankt voor je snelle reactie en goede wensen! Pappa

      Verwijderen
    2. Ik had ook al gezien dat de tijd van je blog niet klopte maar dat maakt niet uit!

      Verwijderen
  2. Ziet er goed uit, mooie foto's ! Hoop dat je snel opknapt.
    Veel liefs
    Paul en Erna

    BeantwoordenVerwijderen