maandag 16 februari 2015

Naar St.Moritz

De dag begon vandaag prachtig: blauwe lucht aan  alle kanten. Het was buiten bijna -9: zo hoort het en dat is hier te zien:
Ik besloot met de bus naar St.Moritz te gaan en in Celerina zag ik de Trais Fluors met sneeuw:
De rit naar St.Moritz verliep vlot en vanaf de Schulhausplatz liep ik naar beneden met deze versiering die op veel plaatsen hing:

Verde naar beneden gelopen en onderweg vanuit een openbare garage nog een panorama gemaakt over het meer:
en ook nog een gewone foto met Waldhaus erop. Daarna nog even bij de COOP gekeken en bij de apotheek strepcils, een nieuwe snuifbuis en een badspons gekocht. In de St.Karl de aankopen in mijn heuptas gedaan en daarna verder gewandeld over het meer.
Op een terrasje ter hoogte v an de Segeschule een koek gegeten en koffie gedronken en vanaf net "balkonnetje" nog een panoramfot gemaakt mar ontdekte toen dat ik de fototas niet bij me had en omdat het het meest waarschijnlijk was dat ik die in de kerk had laten liggen daarnaartoe teruggewandeld en onderweg nog even een foto gemaakt:
Gelukkig lag de fototas (met macrolens) nog in de kerk, waar ik ook nog een foto van de sacramentskapel maakte:
Daarna op het terras van Corvatsch nog koffie gedronken en daarna met de bus terug naar Samedan want daar was het inmiddels wel tijd voor geworden. Ook in Samedan was het nog redelijk zonnig al was er wel een beetje meer bewolking dan vanochtend.
En dit was dus de tweede hele dag in het Ober Engadin met echt wintersport weer!



1 opmerking:

  1. Wat een geweldige foto's!
    Echt helemaal zoals het moet zijn. We kijken iedere dag uit naar je blog.
    Hopelijk gaat je verkoudheid snel over en blijft het dit prachtige weer.
    Veel groetjes, Ad, Margrit en Guus

    BeantwoordenVerwijderen