dinsdag 17 februari 2015

Naar Chamues-ch

Het zag er weer veelbelovend uit met een strakblauwe lucht en -7.8 graden! Na het ontbijt deed ik even wat boodschappen bij de COOP en maakte op de kamer een paar broodjes klaar en nam daarna de bus naar Chamues-ch.
Ik stapte bij La Punt uit en liep verder Chamues-ch in en de eerste foto van de blog laat zien hoe goed het eruit zag:
Het kerkje van Chamues-ch lag ook mooi in de zon:
en ik ging er nu ook eens naar binnen en het zag er erg mooi uit van binnen:
Om het kerkje heen was er, zoals hier gebruikelijk ook een begraafplaatsje dat ook heel goed onderhouden was:
en 
en één van de eerste stenen die ik bekeek was deze:
en die was waarschijnlijk van de mevrouw waarvan we in 1981 het appartement huurden!
Daarna at ik op een bankje mijn brood op en dronk de melk die ik bij me had en ging daarna wandelen richting Bever. Maar dat ging mis omdat de weg die ik name steeds hoger het bos inging en ten slotte, zoals deze mensen, die terugkwamen me vertelden dat die weg dood liep:
zodat ik ook besloot  terug te gaan naar Chamues-ch en niet te proberen door te lopen naar Bever omdat ik anders alleen nog maar verder omhoog zou lopen en dan toch terug moest, zoals deze foto laat zien:
en onderweg zag ik toen deze trein naar La Punt rijden:
en daarna dit waterloopje in de sneeuw
en deze indrukwekkende loipe-machine die ik vanmiddag ook al eerder had zien rijden
en ten slotte het cafetje, met speeltuintje waar ik een kopje koffie dronk:
voordat ik naar de bus liep om daarmee naar Samedan te gaan. 
Daar knapte ik me natuurlijk wat op, ging eten en daarna deze blog maken. En dan zien we morgen wel wat het dan weer voor weer is, Vandaag was het in ieder geval bijzonder goed!





1 opmerking:

  1. Het wordt eentonig maar weer zo mooi allemaal!
    Wat fijn.
    Leuk dat je morgen naar Morteratsch gaat. Ik ben benieuwd hoe ver de gletsjer gekrompen is in de afgelopen jaren.
    Veel plezier alvast!
    Veel liefs, Ad, Margrit en Guus

    BeantwoordenVerwijderen