vrijdag 27 februari 2015

De dag van het Val Rosegg

Deze laatste vacantiedag begon met een blauwe lucht en alleen in het Zuiden wat wolkjes en dat bleef de hele dag zo. Vanaf het hotel besprak ik een plaats in de Pferdeomnibus van 11h10 met retour tocht om 13.45. Na het ontbijt en me klaargemaakt te hebben nam ik de bus vanaf Samedan Post naar Pontresina Bahnhof en was daar ruim op tijd en de omnibus vertrok goed op tijd. De omnibussen zijn groter dan de koetsen zoals ik die van vroeger kende en werden daarom door drie paarden getrokken.De koetsier vond goed dat ik op de "bok" naast hem ging zitten om beter zicht te hebben voor het maken van foto's en zat dus direct achter de drie paarden

 Op de eerste staan we nog bij het station en zien we een "gewone" koets vertrekken
en op de tweede zijn we al een stukje het Val Rosegg en de blauwe lucht is mooi te zien.
Voor de rest zal er niet veel tekst in deze blog-aflevering zitten want veel foto's spreken voor zich, bijvoorbeeld "vrouw met hond" is ook wel duidelijk zonder deze tekst:
 Deze toont een man die het informatie bord van het beschermde natuurgebied
 de volgende een groepje wandelaars
 en dan komt er één van een eenzame ski-ster op de loipe:
een waterloopje in het dal
 drie skiërs onderweg
 de houten brug in het dal
 en een boerderijtje met stallen
Een paardenomnibus wordt gefotografeerd
Beshermers van jong leven in een klein slee: 
 Kijkje op de bergen aan het eind van het dal 
 en boompjes in alle maten:
skiërs langs de berg
en als ze dan de hoek omgaan zien ze het hotel Roseg-gletscher het gebruikelijk endpunt van de heenweg;
 
 maar deze skiërs willen nog verder;
 maar veel anderen gaan zitten genieten op het zonneterras van het hotel:
 aaan de andere kant staan er oud sleetjes op een ongebruikelijke plaats 
en verzorgd onze koetsier zijn paarden: 
en gaan anderen van de zon en de sneeuw genieten.
Dit is dan het eind van de heenweg in het Val Rosegg, de terugweg komt de volgende keer.




1 opmerking:

  1. Goedenavond Menneer Gellings,
    Wat een mooie plaatjes.
    Woorden schieten te kort.
    Ik heb van de week echt genoten van U fantastische blog.
    Ik wens U een hele fijne terug reis.
    Tot volgende week dinsdag.

    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen