zondag 15 februari 2015

Samedan - Celerina v.v.

Na een nacht lekker geslapen te hebben werd ik op een normale tijd wakker zodat ik ruim op tijd was voor het ontbijt in de "Leuchtersaal". Na het ontbijt klaargemaakt om op stap te gaan en eerst naar de kerk waar om half elf de mis was. In de kerk maakte ik een foto van het hoofdaltaar:
en nog een paar andere voor het geschreven verslag (waar ik nog niet aan toe ben gekomen!
Na de mis op weg naar Celerina maar eerst nog wat foto's gemaakt, eerst één van de Sankt Peter:
en daarna één van het topje van de karakeristieke kerk van Samedan:
Daarna liep ik eerst naar beneden en vervolgens richting Celerina en zag daar de plaats waar vroeger het Sporthotel was en nu een Sportappartementenhuis wordt gebouwd:
Van daar liep ik eerst over de Via Veglia richting Celerina. Daar is nog steeds het oude, rommelige boerderijtje met de vele dieren:

Vandaar liep ik verder over de spoorbaan en langs de grote weg met een stevige, koude westenwind tegen wat te zien is aan deze vlaggen op hotel Saluver bij het begin van Celerina. Ik liep vandaar naar San Gian om wat te eten (kleine Bündner Teller) en wat uit te rusten.
Toen dat op en klaar was teruggewandeld naar Samedan, nu met de wind mee. Bij de kerk van San Gian was een "Segelskieër" bezig wat een leuk gezicht was. Langs de wandelweg verder gelopen
en het laatste stuk langs de grote weg waar nu ook tot Samedan een wandelweg naast was aangelegd.
Ten slotte door Samedan heen naar het hotel gelopen waar ik ongeveer om half vijf was, dus sinds vanmorgen een flinke wandeling. Het was inmiddels wat meer gaan sneeuwen, maar dank zij de nog steeds hard waaiende westenwind had ik daat geen last van.
Op de kamer wat uitgerust en vervolgens beneden gegeten en nu zit ik weer op de kamer om deze blog te maken en misschien dadelijk eens aan het "vacantieboek" te beginnen




1 opmerking:

  1. Wat een leuke foto's. Alsof we een beetje met je meereizen!
    Een flinke tocht vandaag. Leuk.
    We hopen dat het morgen mooi weer wordt.
    Weltrusten voor straks.

    BeantwoordenVerwijderen